Učenici sedmog i osmog razreda koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Građanski odgoj i obrazovanje predstavili su izložbenim plakatom i putem javnog izlaganja svoj projekt: Odgovorno ponašanje – bonton u blagovaonici.
Rad na projektu je zahtijevao multidisciplinarni pristup jer se problematika promatrala kroz različite dimenzije i povezivala s više nastavnih područja, što je osiguralo da učenici steknu širok spektar kompetencija potrebnih za aktivno i odgovorno sudjelovanje u društvu, što je temelj ovog programa.
Učenici su razvijali ključne građanske vještine poput promicanja nenasilja, tolerancije, humanosti i solidarnosti kroz različite aktivnosti usmjerene na praktično usvajanje tih vrijednosti. Građanski odgoj i obrazovanje ne podrazumijeva samo stjecanje znanja o ljudskim pravima, demokratskim procesima i političkim sustavima, već i razvoj komunikacijskih vještina, kritičkog mišljenja, umijeća mirotvorstva i mirnog rješavanja sukoba te sposobnosti aktivnog sudjelovanja u društvu.
Grad Sisak je, odmah nakon Rijeke školske 2018./2019. godine, među prvima u Hrvatskoj uveo građanski odgoj u škole kako bi u suradnji s roditeljima od školske djece stvarao aktivne i odgovorne građane koji će doprinositi razvoju svoga grada.
Mjesto na kojem se mogu pogledati izložbeni panoi s 18 projekata sisačkih škola je Sportska dvorana Zeleni Brijeg u Ul. kralja Zvonimira br.: 9.
Prošećite ovih dana i pogledajte ovu zanimljivu izložbu!
Jasminka Vidović Buinac, mag. educ. art.




Naziv projekta: ODGOVORNO PONAŠANJE – BONTON U BLAGOVAONICI
Naziv škole: OŠ BRAĆA RIBAR, SISAK
Članovi skupine Građanskog odgoja i obrazovanja: 15 učenika 7. i 8. razreda
Voditeljica: Jasminka Vidović Buinac
Problem koji se istraživao:
Školska blagovaonica je važno mjesto socijalizacije gdje učenici ne samo jedu, već i komuniciraju, razvijaju prijateljstva i oblikuju ponašanje. Međutim, učestala su neprihvatljiva ponašanja poput igranja hranom, bacanja pribora i nepristojne komunikacije, što ukazuje na potrebu za sustavnom edukacijom o kulturnom ponašanju.
Cilj projekta:
Projekt „Odgovorno ponašanje – Bonton u blagovaonici“ ima za cilj naučiti učenike pravilima lijepog ponašanja za stolom i u javnim prostorima, razvijati međusobno poštovanje, kulturno izražavanje i socijalne vještine koje su temelj za odrastanje u odgovorne i zadovoljne odrasle osobe.
Tijek projekta:
Projekt uključuje istraživanje pojmova poput bontona i kulture ophođenja, razgovore s osobljem škole, izradu i primjenu pravila ponašanja u blagovaonici, edukativne radionice, praćenje ponašanja učenika putem evidencija, izradu plakata, prezentaciju projekta kroz program Građanskog odgoja i obrazovanja, te završni događaj s nagradama za najkultiviranije razrede. Uključeni su i medijski sadržaji te terenske nastave u edukativne svrhe.
Resursi i aktivnosti:
Korišteni su digitalni alati (laptop, internet, Excel), vizualni materijali (plakati), edukativni posjeti muzejima i institucijama, te medijski sadržaji poput serijala na HTV1. Učenici su aktivno sudjelovali u svim fazama projekta, od istraživanja do prezentacije.
Održivost i buduća primjena:
Projekt se temelji na vrijednostima Konvencije o pravima djeteta i usmjeren je na cjeloživotno učenje, promicanje mentalnog i fizičkog zdravlja, kulturnog izražavanja, građanske kompetencije te etičnosti i jednakosti. Može se dugoročno primjenjivati u školama, integrirati u kurikulum i prenijeti na druge ustanove.