Posjetili smo galeriju Sriegl i izložbu grafika Tomislava Krizmana
Autor: Ivan Koreny, 2. 12. 2015.
Učenicima šestog razreda posjet ovoj značajnoj izložbi i interaktivnoj radionici bio je višestruko poticajan i edukativan. Galeristica i kustosica Alma Trauber u uvodnom dijelu govorila je o stvaralačkom putu Tomislava Krizmana (1882.-1955.), utemeljitelja hrvatske moderne grafike, dizajnera, scenografa i pedagoga, te je naglasila poveznicu s našim sisačkim slikarom Slavom Strieglom, koji je bio njegov student. Ovom izložbom iz fundusa Kabineta grafike HAZU predstavljeno je dvadeset grafičkih listova i dva crteža kojima se vremenski obuhvatio najširi raspon djelovanja Tomislava Krizmana, a odnosi se na prvu polovicu dvadesetog stoljeća. Detaljniji tekst o izložbi i fotografije pogledajte u nastavku.
Galeristica i kustosica Alma Trauber u uvodnom dijelu govorila je o stvaralačkom putu Tomislava Krizmana (1882.-1955.), utemeljitelja hrvatske moderne grafike, dizajnera, scenografa i pedagoga, te je naglasila poveznicu s našim sisačkim slikarom Slavom Strieglom, koji je bio njegov student. Na odjelu za grafiku zagrebačke likovne Akademije, uz Krizmanovo mentorstvo, nastale su i prve Strieglove grafike.
Ovom izložbom iz fundusa Kabineta grafike HAZU predstavljeno je dvadeset grafičkih listova i dva crteža kojima se vremenski obuhvatio najširi raspon djelovanja Tomislava Krizmana, a odnosi se na prvu polovicu dvadesetog stoljeća.
Vidjeli smo tri Krizmanova autoportreta od kojih je najpoznatiji bakrorez iz 1908.g. koji je postao njegov zaštitni znak, drugi je nastao1931.g. u kredi i ugljenu, a treći iz 1944.g. kreiran je u olovci. Uz već spomenuti antologijski autoportret iz 1908.g. postavljen je jednako bitan bakrorez čuvene kabaretske umjetnice Marye Delvard, nastao iste godine.
Iz najplodnijeg grafičkog opusa s krajolicima Beča, Dalmacije, Makedonije i Hrvatskog zagorja postavljena su tri djela. Krizmanov grafički opus prepoznatljiv je po čvrstom crtežu i širokim plohama boje, ritmičkim izmjenama tamnih i svijetlih ploha, oštrim linijama i oštro rezanim siluetama likova.
Među izlošcima su i dva najbolja plakatna ostvarenja ovog autora inspirirana secesijom. Tomislav Krizman bio pokretač mnogobrojnih kulturnih zbivanja u Hrvatskoj početkom dvadesetog stoljeća, opremao i ilustrirao knjige i časopise u duhu secesije, radio nacrte za diplome, plakete, kataloge, porculan i staklo.
U hrvatskoj povijesti likovne umjetnosti malo je svestranih umjetnika kao što je bio jedan od stvaralaca hrvatske moderne, Tomislav Krizman.
Jasminka Vidović Buinac, mag. art.
Posjetili smo galeriju Sriegl i izložbu grafika Tomislava Krizmana
Autor: Ivan Koreny, 2. 12. 2015.
Učenicima šestog razreda posjet ovoj značajnoj izložbi i interaktivnoj radionici bio je višestruko poticajan i edukativan. Galeristica i kustosica Alma Trauber u uvodnom dijelu govorila je o stvaralačkom putu Tomislava Krizmana (1882.-1955.), utemeljitelja hrvatske moderne grafike, dizajnera, scenografa i pedagoga, te je naglasila poveznicu s našim sisačkim slikarom Slavom Strieglom, koji je bio njegov student. Ovom izložbom iz fundusa Kabineta grafike HAZU predstavljeno je dvadeset grafičkih listova i dva crteža kojima se vremenski obuhvatio najširi raspon djelovanja Tomislava Krizmana, a odnosi se na prvu polovicu dvadesetog stoljeća. Detaljniji tekst o izložbi i fotografije pogledajte u nastavku.
Galeristica i kustosica Alma Trauber u uvodnom dijelu govorila je o stvaralačkom putu Tomislava Krizmana (1882.-1955.), utemeljitelja hrvatske moderne grafike, dizajnera, scenografa i pedagoga, te je naglasila poveznicu s našim sisačkim slikarom Slavom Strieglom, koji je bio njegov student. Na odjelu za grafiku zagrebačke likovne Akademije, uz Krizmanovo mentorstvo, nastale su i prve Strieglove grafike.
Ovom izložbom iz fundusa Kabineta grafike HAZU predstavljeno je dvadeset grafičkih listova i dva crteža kojima se vremenski obuhvatio najširi raspon djelovanja Tomislava Krizmana, a odnosi se na prvu polovicu dvadesetog stoljeća.
Vidjeli smo tri Krizmanova autoportreta od kojih je najpoznatiji bakrorez iz 1908.g. koji je postao njegov zaštitni znak, drugi je nastao1931.g. u kredi i ugljenu, a treći iz 1944.g. kreiran je u olovci. Uz već spomenuti antologijski autoportret iz 1908.g. postavljen je jednako bitan bakrorez čuvene kabaretske umjetnice Marye Delvard, nastao iste godine.
Iz najplodnijeg grafičkog opusa s krajolicima Beča, Dalmacije, Makedonije i Hrvatskog zagorja postavljena su tri djela. Krizmanov grafički opus prepoznatljiv je po čvrstom crtežu i širokim plohama boje, ritmičkim izmjenama tamnih i svijetlih ploha, oštrim linijama i oštro rezanim siluetama likova.
Među izlošcima su i dva najbolja plakatna ostvarenja ovog autora inspirirana secesijom. Tomislav Krizman bio pokretač mnogobrojnih kulturnih zbivanja u Hrvatskoj početkom dvadesetog stoljeća, opremao i ilustrirao knjige i časopise u duhu secesije, radio nacrte za diplome, plakete, kataloge, porculan i staklo.
U hrvatskoj povijesti likovne umjetnosti malo je svestranih umjetnika kao što je bio jedan od stvaralaca hrvatske moderne, Tomislav Krizman.
Jasminka Vidović Buinac, mag. art.
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dnevni tisak |
Informatika |